ברקע הליך ההדחה: כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף

חדשות קול חי No Comments on ברקע הליך ההדחה: כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף

בצל תהליך ההדחה מהכנסת בשל הצטרפותו לתביעה בהאג נגד ישראל: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד ח״כ עופר כסיף באשמת תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות

צילום: שימוש לפי סעיף 27'א לחוק זכויות יוצרים
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב שיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע תהליך ההדחה: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום לח"כ עופר כסיף כי החליטה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן, ולהגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022. הודעה על החלטת היועצת המשפטית לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של ח"כ כסיף.

כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת כסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

ח"כ עופר כסיף הגיב להודעה ואמר: "מה שעומד בבסיס כתב האישום נגדי – רדיפה פוליטית, אלימות משטרתית ושקרים תוך כדי פגיעה בחסינותי בזמן מילוי תפקידי כח"כ. גם תזמון ההחלטה כעת אומר דרשני. אלחם על חפותי בבית המשפט ועל דרכי הפוליטית ללא מורא".

עו"ד דניאל חקלאי שמייצג את חבר הכנסת כסיף, מסר בתגובה: "אנו סבורים שההחלטה שגויה אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים. במקביל, ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועצת המשפטית לממשלה לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרת ישראל בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד ממשלת ישראל – מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל".

המקרה אירע במאי 2022 במסאפר יטא שבדרום הר חברון, במהלך הפגנת פעילי שמאל נגד החלטת בג"ץ לפנות כפרים פלסטיניים בשטח אש באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים שהורו על הגבלת תנועת אוטובוסים, ומוקדים שונים במרחב הוכרזו כשטח צבאי סגור. כניסתם של הפעילים למקום נמנעה במעבר מיתר, והם המשיכו ברגל לאזור ההפגנה.

קצין משמר הגבול הודיע לכסיף, שהגיע ברכבו, שאין באפשרותו להיכנס לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי. אף על פי כן, ביקש כסיף להיכנס ברכבו למתחם ההפגנה, ובשלב זה התפתח ויכוח בינו ובין השוטרים. בתיעוד ממאי אשתקד נראה כסיף חובט בראשו של איש כוחות הביטחון, לאחר שזה נצמד אליו וחבט על מכסה המנוע של רכבו."מי אתה בכלל? זוז מפה, אני חבר כנסת", נשמע כסיף צועק על השוטרים.



0 תגובות